Eerste dagen Kuala lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martijn Nouwland - WaarBenJij.nu Eerste dagen Kuala lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Martijn Nouwland - WaarBenJij.nu

Eerste dagen Kuala lumpur

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

10 Oktober 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ik heb een goede vlucht gehad van Amsterdam naar Singapore, we hadden een uur vertraging en daardoor zou ik mijn andere vlucht naar Kuala lumpur ook niet halen. Maar door de uitstekende service van Singapore airlines stond er personeel op me te wachten met een nieuw ticket zodat ik binnen een uur weer kon vliegen. Ik moet trouwens tussendoor even zeggen, die service kwam me herkenbaar voor van mijn werk, ze lachten nog na een slopende vlucht naar mensen die hun riemen niet omdeden, 5x hun klaptafel opendeden nadat dat gezegd was deze dicht te doen, en die met 10 man in een gangpad gingen staan voor de wc terwijl ze eten kwamen brengen en er dus niet doorheen konden. Ik zou het niet meer kunnen want er waren telkens mensen die aan je leuning hangen om op te staan als je slaapt, of hun achterwerk in je neus duwen om een ander te laten zitten, na 13 uur ben je dat wel een beetje zat. In Kl was ik zo bij mijn hotel wat er top uitziet en makkelijk bereikbaar is vanaf de stad, dus ben "lekker" even de stad in gegaan. Het is namelijk bloedheet en benauwd van al het verkeer. Het is er volgens mij ook bijna altijd "mistig" door de uitlaatgassen van het vervoer. De stad zelf is erg mooi met mooie plekken om te eten, foto's te maken en zien. Ik ben nu eenmaal gewent in Amsterdam te lopen en fietsen, maar hier voor mijn hotel bijvoorbeeld, sta je 10 min stil, zoveel scooters en auto's het is niet te filmen, het is werkelijk levensgevaarlijk. In de 3 uur dat ik door de stad heb kunnen lopen gister, heb ik al 4 aanrijdingen gezien. Het aanpassen is ook moeilijk hier in dit land, ik eet namelijk niet met m'n handen met al die mensen hier, en dat geeft wat bekijks, maar vooral links op straat lopen en roltrappen lopen en oversteken opletten vanaf de andere kant is erg moeilijk en went moeilijk. Vandaag heb ik een hop on hop off bustour gedaan langs alle hotspots in Kl, dat was opzich leuk maar had er meer van verwacht eigenlijk. Het is veel geschiedenis en weinig mooie plaatjes om te schieten. Maar ik heb me desalniettemin erg vermaakt in een Vogelpark, bij Kl tower, petronas twintowers en het mooie centrum. Net eind van de middag heeft het heel erg geonweerd dus ben ik even gaan slapen op mijn kamer. Nu ga ik even een hapje eten ergens in China town en morgen zal ik Savonds vliegen naar Melbourne, ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes martijn

  • 10 Oktober 2015 - 15:58

    Paul:

    Hoi martijn, klinkt indrukwekkend en overweldigend. Echt n andere wereld. Goed om ook eens te zien en te ervaren. Leuk verslag heb je geschreven. Iedereen leeft met je mee en vraagt hoe t gaat en waar je bent. Succes morgen in KL en doe onze vriend de groeten. Ik ben benieuwd of je hem ziet en kan spreken, grt xx jepa

  • 11 Oktober 2015 - 01:08

    Angelique:

    Hoi Martijn,

    Wat een leuk verslag! Niet voor te stellen, die drukte en die warmte. Wel leuk om allemaal mee te maken denk ik. Geweldig die twin-towers; toch een place-to-be.
    Moedig om deze reis te maken en vind het super voor je om dit gewoon te doen!
    Gelukkig dat de service van Singapore Airlines zo goed is en je toch een vlucht had naar Kuala Lumpur ondanks de vertraging.
    Ik hoop dat het ook morgen allemaal weer lukt en je uiteindelijk weer veilig aankomt in Melbourne voor het volgende deel van je avontuur.
    Veel liefs en dikke kus, mam

  • 11 Oktober 2015 - 06:57

    Thomas:

    Hey neef, leuk die cultuurverschillen...is gelijk n andere wereld :)
    In Melbourne is het weer heel anders, gelukkig wat relaxter en ze hebben er gewoon mes & vork.
    Goeie vlucht naar Melbourne, heb je nog adresjes nodig?
    Gr. Thomas

  • 12 Oktober 2015 - 08:52

    Vivian:

    Heeey Tijn,

    Wat een leuk verslag heb je ervan gemaakt!! Kan me voorstellen dat een heleboel dingen toch anders zullen zijn daar vanwege cultuur en de grote bevolking. Goed om te horen van de vliegtuigmaatschappij en is inderdaad knap om nog te blijven lachen! Nu geloof ik onderweg naar Australië, geniet er van en ik benieuwd naar je volgende verslag!
    Xx

  • 12 Oktober 2015 - 12:14

    Tante Elly:

    Lieve Martijn,

    Je eerste dagen van je 1e wereldreis zitten er alweer op. Je bent natuurlijk al lang geland, met beide benen op de grond, en je beseft heel goed, dat je in 'n ander werelddeel bent. Geniet van de aparte dingen, als je met 'n paar weken weer thuis bent, besef je eigenlijk pas wat je allemaal beleeft hebt. Door de foto's houd je alles vast, en zie je wat je zoal al gezien hebt. En wij daardoor ook. Goed dat je met mes en vork eet, en laat de mensen maar kijken!!! Je zit nu in Melbourn weer 'n hele andere ervaring. Was het zondag morgen nog gelukt, fijn dat je daar ook naar gekeken hebt . Geniet van alles en wij volgen je door ook naar je foto te kijken. Heel veel plezier en tot mails 'n hele dikke knuffel van ons beiden Tante Elly

  • 12 Oktober 2015 - 13:23

    Ellen:

    Heeey Martijn,

    Wat ontzettend leuk om je zo te volgen en je eerste verslag te lezen. Man dat is wel meteen een hele andere wereld waar je in bent beland! Lijkt me best een knop omzetten, maar het is natuurlijk ook weer een hele beleving. Mooie foto's ook en haha die aap! Geeft meteen een goed beeld bij je verslag.
    Liefs xx Ellen

  • 12 Oktober 2015 - 17:10

    Niels:

    Hey martijn!

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Sommige gewoontes zullen inderdaad moeilijk zijn, maarja ze worden je vanzelf eigen! Probeer in deze korte tijd zoveel mogelijk te zien en maak een hoop foto's ter herinnering! Goed aangekomen in Melbourne begreep ik, toch weer een hele andere cultuur en mooie ervaring! Geniet ervan en we kijken uit naar de foto's en verhalen!! De groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2015

Zeilen, duiken en het mysterie van rugtas.

27 Oktober 2015

Fraser island

22 Oktober 2015

Surfdudes in Bayron Bay

17 Oktober 2015

Bloody bastard and his scottisch friends

15 Oktober 2015

Busreis naar sydney
Martijn

Actief sinds 07 Okt. 2015
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 2760

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: