Surfdudes in Bayron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Martijn Nouwland - WaarBenJij.nu Surfdudes in Bayron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Martijn Nouwland - WaarBenJij.nu

Surfdudes in Bayron Bay

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

22 Oktober 2015 | Australië, Byron Bay

maandag na een flinke busrit van 12,5 uur aangekomen in byron bay. Wat een mooie plaats is dit, het dorp stelt niks voor eigenlijk, maar het strand en de natuur, echt geweldig! Mooie hoge golven en als je geluk hebt zie je walvissen, dolfijnen of schildpadden. smiddags na aankomst een tripje naar de vuurtoren gemaakt, wat meer een hike werd omdat het heel steil en hoog was. Ik had me er een beetje op verkeken met de afstand, het was 1,5uur heen lopen, en had geen water bij me. maar ook weer overleefd en onderweg mooie foto's kunnen maken van de prachtige zee en kust. Het hostel is ook erg goed, 4 bedden op een kamer, en een soort binnentuin met overdekt eetgedeelte. Savonds word hier met z'n allen gekookt en gegeten, en daarna komen de drankjes op tafel en word er met elkaar gekletst als je dat wil. Erg gezellig en half 11 moet iedereen of het terrein af richting een club, of naar binnen toe, dus geen overlast ofzo wat wel lekker is opzich voor als je vroeg wilt slapen. Maandagavond ben ik zelf met een engelse en 2 duitse meiden naar een strandtent nog geweest, wat erg gezellig was, daarna snel gaan slapen om dinsdag weer vroeg op te staan. dinsdag ochtend vroeg liep ik de deur uit van mijn kamer en struikelde bijna over een leguaan, die rustig voor de deur zat te zonnen. ik stond even raar te kijken, maar er lopen er dus 2 die je kunt aaien en wat fruit geven als je wilt, zo tam als wat en het zijn de huisdieren van het hostel. De eigenaressen zei dat ze ook vaak in de douches waren vanwege de warmte en het vocht dat ik daar niet van moest schrikken. nou is een koala cuddle nog leuk maar douchen met een leguaan hoeft van mij niet zo... Dinsdag eind van de ochtend een surfles gehad met een Deen van het hostel bij een surfschool in byron bay. 2 echte surfdudes gaven ons daar les in die ons een voorstel ronde in de bus hebben laten doen, wat leuk was om iedereen een beetje te kennen. Een goede en lange uitleg gehad over wat je moest doen als je in de zee lag en waar je op moest letten. Het begin was erg moeilijk omdat je zo graag wil dat het lukt, dat je vergeet hoe je handen en voeten moeten staan. Na een tijdje lukte het steeds beter en konden we steeds minder lachen om elkaars valpartijen. We hadden een leuke groep met veel engelsen wat denen en een duitser, door het samen werken was je niet alleen aan het surfen maar ook met elkaar bezig. Daarna nog een leuke groepsfoto gemaakt en met een drankje de middag afgesloten in een strandtent. Savonds weer gezellig gezeten met een grote groep in het hostel en daarna weer vroeg gaan slapen. Vandaag weer een busreis gemaakt van Byron Bay naar Noossa, pakweg een rit van 7 uur wat wel weer lang was maar door de spierpijn kon ik toch niet heel veel anders doen. Benieuwd waar ik nou weer beland en of het toch nog leuk word even vanavond want morgen ochtend meteen door naar Rainbow Beach. Dat moet toch wel een van de toptrips worden, waar we in auto's over het eiland mogen rijden en een soort safari doen, en slapen in tenten. Geen idee wat ik moet verwachten maar het schijnt echt leuk te worden, het kan zijn dat ik dan niet meer bereikbaar ben, maar dat merken jullie vanzelf. groetjes en ik hoop weer met een mooi verslag volgende x! groetjes Martijn

  • 22 Oktober 2015 - 15:50

    Tante Wies:

    Mooie foto's en wat een belevenissen allemaal, leuk hoor
    gr tante Wies

  • 22 Oktober 2015 - 20:56

    Fabian:

    Vet man! Superleuk te lezen...ik hoop dat het inderdaad een belevenis wordt op dat eiland! Veel plezier!

  • 23 Oktober 2015 - 11:52

    Tante Mar:

    Hoi Martijn, Wat heb je superleuke dingen gedaan en laat je ons mooie foto's zien. Zo heerlijk dat wij op afstand kunnen meegenieten en zien waar je geweest bent. Ik zie je al lopen met de fototoestel en dat je wel van alles foto's wilt maken ;) En dat je schrijft over de leguaan herken ik ook .... smerig hè als je er bijna opstapt! Leuk dat je surfles hebt genomen en ook gaat surfen. En dan nog op een eiland gaat slapen in een tentje. Waanzinnig dat je dat gaat doen man! Denk om de leguanen en slangen 's ochtends vroeg als je je tent slaperig uitstapt..... blèh! Maar het hoort bij het avontuur hè? Maak er weer een paar mooie dagen van!! We horen van je.........
    Wij gaan gewoon verder met werken ;)
    xxx tante Mar

  • 26 Oktober 2015 - 08:42

    Paul:

    Hoi martijn,

    Lekker zo'n beest om op te staan of mee te douchen. Mooie foto's weer, ziet er goed uit. Surfen was zwaar begreep ik. Je maakt ook wel veel km, valt je dat niet tegen, grt veel plezier nog, jepa xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2015

Zeilen, duiken en het mysterie van rugtas.

27 Oktober 2015

Fraser island

22 Oktober 2015

Surfdudes in Bayron Bay

17 Oktober 2015

Bloody bastard and his scottisch friends

15 Oktober 2015

Busreis naar sydney
Martijn

Actief sinds 07 Okt. 2015
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 2741

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: